<blockquote>POSTOJI LI ZLO?
</blockquote>
Sveučilišni profesor postavio je studentima pitanje: "Je li Bog stvorio sve što postoji?"
Jedan student mu je smjelo odgovorio: "Da, Bog je stvorio sve što postoji!"
"Bog je sve stvorio?" upita profesor još jednom.
"Da, profesore" odgovori student.
Profesor će potom: "Ako je Bog stvorio sve, onda je stvorio i zlo.
Budući da zlo postoji a uzevši u obzir princip da nas određuje ono što
radimo, onda je i Bog zao!"
Student je ostao šutke, a profesor je pun sebe konstatirao kako je još
jednom dokazao da je ono što kršćani vjeruju zapravo mit.
Drugi je student podignuo ruku i pitao profesora smije li ga nešto pitati.
"Naravno" odgovori profesor.
Student ustane i reče: "Profesore, postoji li hladnoća?"
"Kakvo je to pitanje? Naravno da postoji. Zar ti nikad nije bilo hladno?"
Studenti su se zahihotali na kolegino pitanje.
Mladić je odgovorio: "Zapravo profesore, hladnoća ne postoji. Prema
zakonima fizike, ono što mi smatramo hladnoćom u stvarnosti je
nedostatak topline. Svako tijelo ili objekt prema proučavanju ima ili
prijenosi energiju, a toplina je ono što čini da tijelo ima ili
prijenosi energiju.
Apsolutna nula znači potpunu odsutnost topline, sve stvari postanu
inertne i nesposobne za reakciju na toj temperaturi. Hladnoća ne
postoji. Mi smo stvorili tu riječ da opišemo kako se osjećamo ako
nemamo toplinu."
Student nastavi s pitanjem: "Profesore, postoji li tama?"
Profesor odgovori: "Naravno da postoji."
Student će na to: "Opet ste u krivu, profesore, ni tama ne postoji.
Tama je u stvarnosti samo nedostatak svjetla. Svjetlo možemo
proučavati, ali tamu ne. Zapravo, možemo se poslužiti Newtonovom
prizmom da pretvorimo bijelo svjetlo u mnoge boje i proučavati
različite duljine svjetlosnih valova za svaku boju. Ne možemo mjeriti
tamu. Najobičnija zraka svjetla može prodrijeti u svijet tame i
prosvijetliti ju.
Kako možete znati koliko je određeni prostor mračan? Mjerite količinu
prisutnog svjetla. Nije li ovo točno? Tama je pojam koji ljudi koriste
da opišu što se događa kada nema svjetla."
Na kraju, mladić upita: " Profesore, postoji li zlo?"
Sad već pomalo nesiguran, profesor odgovori: "Naravno, kao što sam već
rekao. Vidimo zlo svaki dan. Najčešće u svakodnevnim primjerima
čovjekove nečovječnosti prema drugim ljudima... u zločinima i nasilju
diljem svijeta. Ove manifestacije nisu ništa drugo nego zlo."
Na to će student: "Profesore, zlo ne postoji, ili barem ne postoji po sebi.
Baš kao i tama i hladnoća, to je pojam kojeg su ljudi stvorili da opišu
odsutnost Boga. Bog nije stvorio zlo. Zlo nije poput vjere i ljubavi
koje postoje baš kao što postoje svjetlo i toplina. Zlo je posljedica
onog što se dogodi kada u čovjekovom srcu nije nazočna Božja ljubav.
Baš poput hladnoće koju doživljavamo u odsustvu topline, ili poput tame
koja se događa kada nema svjetla."
Profesor je sjeo. Mladić se zvao Albert Einstein...
autor na žalost nepoznat
</blockquote>
Sveučilišni profesor postavio je studentima pitanje: "Je li Bog stvorio sve što postoji?"
Jedan student mu je smjelo odgovorio: "Da, Bog je stvorio sve što postoji!"
"Bog je sve stvorio?" upita profesor još jednom.
"Da, profesore" odgovori student.
Profesor će potom: "Ako je Bog stvorio sve, onda je stvorio i zlo.
Budući da zlo postoji a uzevši u obzir princip da nas određuje ono što
radimo, onda je i Bog zao!"
Student je ostao šutke, a profesor je pun sebe konstatirao kako je još
jednom dokazao da je ono što kršćani vjeruju zapravo mit.
Drugi je student podignuo ruku i pitao profesora smije li ga nešto pitati.
"Naravno" odgovori profesor.
Student ustane i reče: "Profesore, postoji li hladnoća?"
"Kakvo je to pitanje? Naravno da postoji. Zar ti nikad nije bilo hladno?"
Studenti su se zahihotali na kolegino pitanje.
Mladić je odgovorio: "Zapravo profesore, hladnoća ne postoji. Prema
zakonima fizike, ono što mi smatramo hladnoćom u stvarnosti je
nedostatak topline. Svako tijelo ili objekt prema proučavanju ima ili
prijenosi energiju, a toplina je ono što čini da tijelo ima ili
prijenosi energiju.
Apsolutna nula znači potpunu odsutnost topline, sve stvari postanu
inertne i nesposobne za reakciju na toj temperaturi. Hladnoća ne
postoji. Mi smo stvorili tu riječ da opišemo kako se osjećamo ako
nemamo toplinu."
Student nastavi s pitanjem: "Profesore, postoji li tama?"
Profesor odgovori: "Naravno da postoji."
Student će na to: "Opet ste u krivu, profesore, ni tama ne postoji.
Tama je u stvarnosti samo nedostatak svjetla. Svjetlo možemo
proučavati, ali tamu ne. Zapravo, možemo se poslužiti Newtonovom
prizmom da pretvorimo bijelo svjetlo u mnoge boje i proučavati
različite duljine svjetlosnih valova za svaku boju. Ne možemo mjeriti
tamu. Najobičnija zraka svjetla može prodrijeti u svijet tame i
prosvijetliti ju.
Kako možete znati koliko je određeni prostor mračan? Mjerite količinu
prisutnog svjetla. Nije li ovo točno? Tama je pojam koji ljudi koriste
da opišu što se događa kada nema svjetla."
Na kraju, mladić upita: " Profesore, postoji li zlo?"
Sad već pomalo nesiguran, profesor odgovori: "Naravno, kao što sam već
rekao. Vidimo zlo svaki dan. Najčešće u svakodnevnim primjerima
čovjekove nečovječnosti prema drugim ljudima... u zločinima i nasilju
diljem svijeta. Ove manifestacije nisu ništa drugo nego zlo."
Na to će student: "Profesore, zlo ne postoji, ili barem ne postoji po sebi.
Baš kao i tama i hladnoća, to je pojam kojeg su ljudi stvorili da opišu
odsutnost Boga. Bog nije stvorio zlo. Zlo nije poput vjere i ljubavi
koje postoje baš kao što postoje svjetlo i toplina. Zlo je posljedica
onog što se dogodi kada u čovjekovom srcu nije nazočna Božja ljubav.
Baš poput hladnoće koju doživljavamo u odsustvu topline, ili poput tame
koja se događa kada nema svjetla."
Profesor je sjeo. Mladić se zvao Albert Einstein...
autor na žalost nepoznat